Silové a objemové sporty

Začínáme posilovat III. – strava a její plánování 4

admin  |  Silové a objemové sporty

Dnes Vám přináším další díl, který navazuje na předchozí dva. Jen pro rekapitulaci, v prvním dílu sem se zaměřil na téma jak si vybrat posilovnu, v druhém tématu sem psal pár vět o smyslu vedení tréninkového deníku. Dnes bych rád pokračoval na téma strava a její plánování. Toto téma je velice obsáhlé, proto tento díl berte jen jako takový úvod do celé problematiky. V budoucnu budu řešit toto téma více dopodrobna a už v konkrétních případech.

Položme si nejprve otázku, jaký význam má plánování stravy? Odpověď je nejspíše všem zřejmá, nicméně jí zde chci zdůraznit, aby bylo vše jasné. Stravu, nebo také můžeme použít termín jídelníček, plánujeme proto, aby naše cvičení bylo efektivní. Je to jako kdybyste šli chytat ryby. Máte sice prut, ale chybí Vám vlasec. Chci tím říct, že strava je velice důležitá, když chcete dosáhnout svých cílů a bez plánování jídelníčku to půjde hodně složitě.

Začínáme posilovat III. – strava a její plánování

Nyní to vezmeme opravdu jen obecně. Na co se máte při plánování stravy zaměřit? Tak především jsou to tyto čtyři věci:

1)      energetická hodnota

2)      bílkoviny (jinak řečeno proteiny)

3)      sacharidy

4)      vitamíny

Pojďme si teď něco málo k těmto jednotlivým bodům říct.

Energetická hodnota

Jak už z názvu vyplívá, energetická hodnota je něco, co tělu dodává energii. Co to pro nás znamená? Znamená to to, že čím více vynakládá naše tělo pohybu, tím více energie spotřebuje a tím pádem jí musíme více dodat. Na následujících vzorcích si můžete přibližně spočítat, jak velký by měl být Váš denní příjem Energetické hodnoty

E [Kj] = 130 x váha [kg] – pro menší zatížení těla

E [Kj] = 155 x váha [kg] – pro střední zatížení těla

E [Kj] = 209 x váha [kg] – pro velké zatížení těla

Hodnotu energetické hodnoty většinou zjistíte na obalech výrobků.

Bílkoviny

Také známe pod slovem proteiny, není nic jiného, než samotný „stavební materiál“ těla. O co jde? Jestli chceme, aby nám rostli svaly, musíme zajistit dostatečný příjem proteinů. Protein je tvořen z dvaceti druhů aminokyselin a devět z těchto kyselin jsou tzv. esenciální aminokyseliny. Tyto esenciální aminokyseliny si bohužel neumí tělo vytvářet samo, a proto je musíme tělu dodávat ve stravě.

Pro nesportujícího člověka je denní dávka bílkovin přibližně mezi 50 – 60 gramy na den. Když se však člověk věnuje posilování, tak by měl za den přijmout přibližně 1,7 až 2,5 gramů na kilogram tělesné váhy. Nižší hranice je určena především pro začátečníky a vyšší pro pokročilé. Množství bílkovin v potravině byste zase měli najít na obalu. Velice často lidé používají doplňky stravy, právě pro zvýšení příjmů proteinů.

I když o tomto tématu píši velice obecně, je toto téma natolik obsáhlé, že zbytek si rozebereme v příštím dílu našeho seriálu.

Komentáře

  1. WilliamCem napsal:

    http://viagra-rx.click/ Additional Info

  2. LarHerm napsal:

    Comprar Levitra Generico Contrareembolso Buy Pet Meds Amoxicillin viagra Usos De Propecia buy now isotretinoin – isotretinoin cash delivery

  3. LarHerm napsal:

    Elocon On Sale Veterinary Amoxicillin Dexamethasone No Prescription viagra Keflex For Acne

  4. LarHerm napsal:

    Propecia Soluzione viagra Levaquin 750mg Gatigol Usa

Přidat komentář


+ sedm = 16