Silové a objemové sporty

Výživa před, během a po tréninku, část třetí 27

admin  |  Silové a objemové sporty

V dnešním posledním článku této série Vám poskytneme návod, jaké živiny dodat tělu po tréninku.

Výživa po tréninku

.

1) Protein

Bílkoviny jsou nezbytné pro regeneraci svalů a jejich růst. Tělo je neustále rozkládá, takže je nezbytné přijmout určité množství tak, aby z dlouhodobého hlediska nedocházelo k úbytku svalové hmoty. Doporučené dávky se liší, nicméně odměrka proteinového prášku po tréninku je univerzální pomocí k nastartování opravy svalových vláken, regenerace a růstu.

Velké popularitě se těší syrovátkový protein, jelikož obsahuje hodně BCAA a je rychle stravitelný. Poslední výzkumy ale naznačují, že ideální je kombinace rychle a pomalu stravitelných bílkovin (tedy například kombinace syrovátky a kaseinu).

Dávka by měla být nejméně 20 gramů. Hydrolyzovaný syrovátkový protein zvýší hladinu aminokyselin v krvi rychleji než obyčejný syrovátkový protein, ale neposlouží jako dlouhodobější zdroj. Abyste pokryli své potřeby, konzumujte po tréninku 40 gramů bílkovin (mix syrovátky a kaseinu).

2) BCAA

Pokud jste na dietě, nebo cvičíte extra tvrdě, může dojít ke katabolizaci svalů, tedy k rozkladným procesům. K nim dochází hlavně tehdy, nenachází-li se v těle dostatek glykogenu a krevního cukru na to, aby z nich tělo mohlo brát energii pro vyvíjenou aktivitu.

Aminokyseliny jsou velice důležitou složkou potravy pro jakéhokoli sportovce. Obzvlášť to platí právě pro BCAA (leucin, isoleucin a valin), které jsou podle mnoha studií preferovaným zdrojem „tělního paliva“.

BCAA se objevily již v jiných fázích – s BCAA totiž nic nepokazíte (snad jen kdybyste jich zkonzumovali celý sud najednou). Doporučujeme dávku o cca 10 gramech po každém tréninku, speciálně pokud jste na nějaké nízkokalorické dietě.

3) Rychlé sacharidy

Po tvrdém tréninku bude Vaše hladina krevního cukru a glykogenu ve svalech nízká. Možná jste už během tréninku sáhli i do hlubokých rezerv, speciálně pokud jste na nějaké dietě. Mnoho lidí si je vědomých důležitosti bílkovin po tréninku, ale zapomínají na výhody rychlých sacharidů.

Z fyziologické perspektivy je prioritou organismu znovunastolení rovnováhy hladiny krevního cukru a doplnění zásob glykogenu, nikoli dodání živin bicepsu. Konzumujte tedy rychle stravitelné sacharidy, abyste šetřili bílkovinami, obnovili zásoby glykogenu, zvýšili hladinu inzulínu a urychlili regeneraci. Doporučená dávka se liší, nicméně pro maximální účinek doporučujeme po tréninku konzumaci 50-75 gramů rychlých sacharidů.

Máte dotazy či připomínky k článku? Využijte možnosti komentářů níže. Přejeme hodně úspěchů při dosahování Vašich fitness cílů!

Komentáře

  1. BennyNoucH napsal:

    [url=http://lisinopril20mg.us.org/]lisinopril[/url] [url=http://cheapvardenafil365.us.com/]cheap vardenafil[/url] [url=http://effexorxr.us.org/]effexor xr[/url]

  2. JeffKadapymn napsal:

    Thyrox 200 Without A Prescription Zithromax Ok With Alcohol viagra cialis Cialise Viagra Without Doctor Visit Clomid Glucophage Effets Secondaires

  3. RonCype napsal:

    Buy Pfizer Viagra Uk Buy generic cialis Order Cialis Online Zithromax Indications

  4. RonCype napsal:

    Order Generic Valtrex No Prescription Cephalexin And Drug Interactions Propecia Shed Hair Loss viagra online prescription Amoxicillin Clear Up Gonorrhea Generic Viagra And Cialis

  5. RonCype napsal:

    Cheap Viagra Generic viagra online Cytotec Generique En Ligne Get Tadalis Sx Soft Otc Metformin

  6. RonCype napsal:

    Propecia Dolares Acquisto Levitra Generico viagra Precio Cialis Farmacia Espanola Lybrel Birth Control Buy

  7. StavrJak napsal:

    sale online soft tabs cheap

    3568 vrai online 100 sur internet

  8. DomnikaJak napsal:

    is best peice

    553b enter site 100 mg is

  9. DomnikaJak napsal:

    wwwcheapis

    553b ebay be is

  10. DanaJak napsal:

    is 10 mg oder 5 mg

    bf25 at is 20

  11. DanaJak napsal:

    were ti be is

    bf25 is professional indian

  12. SeverinJak napsal:

    is 0 50

    f5a0 vendita di 25 mg di is

Přidat komentář


× dva = 14