Silové a objemové sporty

Nevýhody kardio tréninku nalačno, část první 19

admin  |  Silové a objemové sporty

Kardio trénink s prázdným žaludkem byl a často i dnes je doporučován. Tento přístup ale není správný, jelikož nevýhody převažují nad výhodami.

Mnoho atletů, bodybuilderů nebo obecně  lidé kteří chtějí pálit tuky – ti všichni mají často ve zvyku vstávat brzy, vynechat snídani a rovnou vyrazit například běhat. Tato strategie byla používána mnoha skvělými atlety a bodybuilderů a získala oblibu díky tomu, že jim pomohla zbavit se přebytečného tuku.

Hlavním odůvodněním pro ranní cvičení nalačno je, že kvůli nízké hladině glykogenu tělo musí jako zdroj energie využívat spíše tuky než sacharidy. Bohužel to je v rozporu se základní vědou o cvičení a fyziologii. Za chvíli si vše vysvětlíme.

Výhody přijímání potravy, zejména glukózy a bílkovin, zdaleka převažují nad výhodami půstu. Dodáte-li tělu palivo, nebude pálit bílkoviny, takže nepřijdete o těžce vybudovanou svalovou hmotu, dojde ke zvýšení výkonu a také k vyšší oxidaci tuků po cvičení. Pro většinu z nás se tedy jedná o primární cíle, kterých chceme dosáhnout.

Nepřetržitý sled využití paliva

Normálně tělo během cvičení používá všechny zdroje energie – tedy sacharidy, bílkoviny a tuky. Podle intenzity a trvání cvičení se jedno z těchto paliv stane na určitou dobu palivem primárním.

Pokud tělo používá při cvičení jako zdroj energie hlavně palivo, po tréninku bude spotřebovávat více tuků. To samé platí i naopak – pálíte-li během kardio tréninku tuky, tělo bude po tréninku používat sacharidy. Vysoce intenzivní cvičení jako je například HIIT v těle vytvářejí velkou závislost na sacharidech, jakožto hlavnímu palivu. Po cvičení bude tělo po pálit tuky po daleko delší dobu než dobu strávenou při cvičení, takže ve výsledku je tento způsob výhodnější.

Je důležité si uvědomit, že palivový system těla funguje v nepřetržitém sledu, ve kterém zdroje energie střídá. To, jaký zdroj si tělo vybere určuje v daném momentě mnoho faktorů a je rozhodně lepší snažit se o spalování tuků v rámci dní než v rámci minut. Jinými slovy – ztráta tuku díky rannímu kardio tréninku nebude mít na tělo žádný velký dopad.

Pokračování příště

Komentáře

  1. Robertgew napsal:

    [url=http://advairdiskus.us.com/]this site[/url] [url=http://buyyasmin.us.com/]yasmin online[/url] [url=http://celebrex.us.com/]celebrex[/url] [url=http://albendazole.us.com/]generic albendazole[/url] [url=http://aygestin.us.com/]aygestin 5mg[/url]

  2. Harorofbiomb napsal:

    Nolvadex Tamoxifen For Sale Uk Viagra Apotheke Bestellen cialis online Baclofen Riva Citalopram Priligy When To Take Acheter Cialis 20 Mg

  3. Harorofbiomb napsal:

    Viagra Pour Libido 1000g Of Amoxicillin Used For Stds Keflex Uti Treatment viagra Cialis Funziona Depressione Purchase Alli

  4. Harorofbiomb napsal:

    Dutasteride 0.5mg Pills cialis price Buy Levitra With No Prescription Sildenafil Bull 100 Apcalis Tablets Canada

  5. IzotJak napsal:

    look here online testimonial

    4a3d mg online effects 20

  6. NadyaJak napsal:

    only now using online

  7. EteriJak napsal:

    online price without insurance

    dd1c online generique apcali

  8. RannevJak napsal:

    cheapest viagra 100mg tablets

  9. Jasondok napsal:

    I like everything you post. You’ve done really good job
    how do you write a good essay

  10. LeilaJak napsal:

    que es el is wikipedia

    bfcf what if a woman took is

  11. LeilaJak napsal:

    be online is ireland

    bfcf original is ausland

  12. DanaJak napsal:

    best at is price

    bf25 online generische is kopen

  13. Jasondok napsal:

    This is a very good post. This website has lots of useful things, it made it easier for me in many ways.
    how to make essay example

Přidat komentář


šest × 1 =