Vytrvalostní sporty

Domácí cvičení P90X II. část 2

admin  |  Vytrvalostní sporty

Předchozí díl seriálu o cvičebním programu P90X se věnoval seznámení s plánem, dnes se podíváme na to, co vás čeká, pokud se pro cvičení rozhodnete.

Jak cvičení P90X vypadá?

Cvičební plán je určen ke cvičení 6x týdně, po dobu 13 týdnů. Na celkem na 12 DVD si můžete vybrat ze tří variant cvičebního programu, a to jsou classic, lean a double. Pokud začínáte, zkuste začít s verzí classic – při té jak zhubnete, tak budete rýsovat, jde-li vám hlavně o hubnutí, pak časem vyzkoušejte verzi lean (více kardia, méně posilování, vhodná pro ženy). Ještě více časově (obvykle videa trvají okolo hodiny) i fyzicky namáhavější je verze double, která je opravdu velmi náročná.

Vždy po třetím týdnu cvičení následuje tzv. recovery week, kdy budete cvičit tak, aby si tělo odpočinulo.

Vybavení

Zpočátku můžete cvičit bez vybavení, ale časem (a pro lepší výsledky) se vám budou hodit minimálně jednoruční činky a hrazda (ta se dá sehnat i v podobě tyče, která se vždy před cvičením upevní mezi dveře a po cvičení opět uklidí, není drahá a nikde nepřekáží, je však limitována váhou).

Pro začátečníky a nesportovce

Tréninky jsou v poměrně vysokém tempu a  pravděpodobně nebudete minimálně zpočátku stíhat, tak video klidně zastavte a udělejte si krátkou pauzu. Snažte se je ale postupně zkracovat, aby to nakonec nevypadalo tak, že odcvičíte 15 minut a půl hodiny se z toho vzpamatováváte.

Navíc vždy jeden z předcvičujících ukazuje klasickou variantu cviku, další lehčí (pro začátečníky, případně ženy) a poslední tu těžší, která je určena zejména těm, kteří berou cvičení opravdu vážně a chtějí z něj dostat co nejvíc. Samozřejmě nemusíte cvičit vše, pokud je něco na vás moc zátěžové a vy nechce příliš rýsovat.

Cvičení sází na pestrost, takže se nemusíte bát, že budete cvičit celé 3 měsíce dokola to samé. Navíc nehrozí ani vysoká opakování cviku – s pokročilou dobou cvičení by pak bylo víc namáhavé počítat každé opakování, než cvičit.

Stravovací plán

Ani ze stravovacího plánu nemějte strach, protože vám nepřikáže žádné hladovění. Zpočátku se zaměřuje hlavně na vyšší příjem bílkovin, aby se snáze získala svalová hmota a na méně sacharidů.

Jestli se aktivně věnujete silovým sportům, pak vám tento cvičební program pravděpodobně už kondici a vyrýsování nezvýší, ale pokud postrádáte motivaci nebo jste dosud svodům sportování odolávali, možná je to pro vás to pravé.

Komentáře

  1. MiguSeeltmus napsal:

    Acheter Cialis Danger Acheter Misoprostol Quebec Priligy Y Viagra Son Compatibles viagra Free Samples Of Viagra Viagra Kaufen Bewertung Tinidazol

  2. MiguSeeltmus napsal:

    Conecta Propecia Best Site To Buy Periactins Online levitra 20mg best price New Primatene Mist Inhaler Cialis Best Supply For Uk Order Flagyl In Sacramento

Přidat komentář


4 − tři =