Chyby žen ve výživě a fitness, část druhá 9

admin  |  Bleskové zprávy, Hubnutí a dieta

V prvním díle tohoto seriálu jsme Vám představili čtyři nejčastější chyby, kterých se ženy ve fitness a výživě dopouštějí. V dnešním, závěrečném díle Vám představíme dalších pět.

 5) Dám si salát

Saláty mohou být skvělým zdrojem živin s nízkým obsahem nasycených tuků a jednoduchých sacharidů. Klíčové slovo je „mohou“. Až příliš často si totiž lidé, místo zdravých sendvičů a předkrmů, dají nezdravé saláty, které se topí v dresinku a obsahují např. krutóny a kusy slaniny. Tyto potraviny jsou doslova nabité kaloriemi a tuky – budou tedy sabotovat Vaše snahy a většinou Vás ani nenasytí.

Chcete-li přichystat opravdu zdravý salát, pak se zaměřte na výživné a nízkokalorické potraviny, jako je špenát, brokolice, rajčata apod. Přidejte také nějaké nízkotučné zdroje bílkovin, fazole, ořechy a nízkotučné sýry.

Největší výhodou salátů je rozmanitost – můžete použít nepřeberné množství surovin a vytvořit nepřeberné množství kombinací. Nicméně doporučujeme vybírat zdravé, nízkotučné ingredience. Pokud si dáte salát s krutóny, kousky slaniny, nějakou zeleninou a hromadou dresinku, můžete si rovnou koupit pizzu nebo nějaké burgery, které Vás alespoň nasytí.

 6) Zkusím vynechat snídani

Studie jasně ukázaly, že jedinci, kteří konzumují snídani s vyrovnaným podílem sacharidů, bílkovin a zdravých tuků, spalují více tuků než ti, kteří toto jídlo vynechají. Proč?

Po noci, kdy jste hladověli, je Váš metabolismus zpomalený. Snídaně by se dala přirovnat k jiskře, která zažehne oheň metabolismu a nastartuje spalování kalorií. Další výhodou je, že konzumací snídaně se bráníte přejídání během celého dne.

Pokud vynecháte snídani, tak zmenšíte kalorický příjem, nicméně Váš metabolismus bude pomalejší a budete mít tendence k přejídání během celého dne, což jistě není nejzdravější. Ve výsledku je tedy mnohem výhodnější, dopřát si uspokojující snídani. Takže pokud je Vaším cílem ztráta tělesného tuku resp. váhy, jezte vždy do 45 minut od probuzení. Snídaně může být klidně jednoduchá – postačí nízkotučný jogurt s kousky ovoce. Výmluva „Nemám na snídani čas“ je pěkná hloupost.

 7) Když cvičím nějakou partii, tak pálím tuky právě z ní

Někdo cvičí kliky a doufá, že se tak zbaví nežádoucí tukové tkáně kolem tricepsů, další se zaměřují na břicho a některé ženy cvičí nohy, aby tak „bojovaly proti celulitidě“. To vše je jeden velký omyl. Nemůžete cíleně snížit množství tělesného tuku na určité partii. Izolovanými cviky nepochybně zvýšíte sílu cílové svalové skupiny, nicméně tuků se zbavíte jedině tak, že spálíte více kalorií, než kolik jich přijmete.

Nezáleží na tom, zda jsou Vašim cílem užší ramena, zeštíhlení v pase nebo zpevnění zad. Klíčem je zmenšení kalorického příjmu a fyzická aktivita.

 8) Nesmím zvedat váhy, byla bych až moc svalnatá

Názor drtivé většiny žen. Posilovnám se zdaleka vyhýbají, protože věří, že silové cvičení bude mít za následek nechtěně mohutnou stavbu těla.

Tato mylná představa vychází ze skutečnosti, že téměř všichni lidé (zejména pak muži) dosáhnout znatelných zisků svalové hmoty poté, co začnou se silovým tréninkem. Ano, pravidelný silový trénink vede k nárůstu svalové hmoty. Nicméně by zde bylo třeba cvičit s velkými váhami. Tím, že budete cvičit s váhami o velikosti 40-50% Vaší maximální kapacity, se nestanete svalnatou a mohutnou, ale zpevníte a vyrýsujete své tělo. Ženy navíc nikdy nemohou mít tolik svalové hmoty jako muži. Nemají dostatek mužského hormonu – testosteronu.

 9) Má to snížený obsah tuků, takže toho můžu spořádat, kolik jenom chci

Takže : snížený obsah tuků je relativní pojem. To, že je toto slovní spojení na obalu výrobku vůbec neznamená, že výrobek je nízkokalorický. Pokud konkrétní potravina obsahuje 60% denní doporučené dávky tuků a po odebrání tuků už obsahuje „jen“ 30% DDD, pravděpodobně bude na její etiketě něco jako „snížený obsah tuků“ nebo „poloviční obsah tuku“.

Nicméně 30% DDD na jedno jídlo je pořád hodně. Proto se musíte dívat na složení jednotlivých výrobků. Zde naleznete, kolik daný produkt obsahuje bílkovin, tuků a sacharidů. Fitness je o kalorickém příjmu. Více nechtěného tuku a tělesné hmotnosti získáte z 500g nízkotučného produktu, než ze 100g plnotučného. Toto je třeba mít na vědomí.

Komentáře

  1. RonCype napsal:

    Where Can You Buy Pct Pills? Super Active Viagra Online Amoxicillin For Kids buy viagra online Buy Kamagra 100mg Francia

  2. RonCype napsal:

    Buy Sperm Count Online Cephalexin Adverse Reactions viagra Cialis Impressioni

  3. RonCype napsal:

    Acheter Cytotec Acheter Cytotec Ligne Kamagra Recensione Online cheap cialis Propecia Contraindications Docusate Sodium Achat Medicament Generique Cialis

  4. RonCype napsal:

    Cialis 20 Mg Efficacite Viagra Doctor Calgary acquista vardenafil Cialis Precio Oficial Espana Levitra Come Si Usa

  5. RonCype napsal:

    Kamagra Barcelona buy cialis Amoxicillin Resistant Dental Delta Enterprises Cialis

  6. SelifanJak napsal:

    a4c2 best lowest price of online

    http://ph-365d1-3-1.com/

    online cost walgreen

  7. SelifanJak napsal:

    a4c2 visit our site online onlineo

    online online

    click here real online online

  8. FortunataJak napsal:

    good choice online injectable

    916a online onlineo ou similar

  9. SadofJak napsal:

    discount price is 5mg

    3292 is billig is billigt

Přidat komentář


3 + tři =