Kulturistika

6 rad, jak vyrýsovat břišní svalstvo 114

admin  |  Kulturistika

Nejedná se o žádné tajemství – podívejte se na níže uvedených 6 stravovacích a tréninkových tipů a zjistěte, jak vytouženého cíle dosáhnout!

 Na internetu v současnosti naleznete velké množství stránek, které slibují odhalení „průlomového tajemství“ na cestě za vyrýsováním břišního svalstva. Drtivá většina těchto stránek jsou podvody, prostřednictvím kterých z Vás chce někdo vytáhnout Vaše pracně vydělané peníze.

Při snaze o vyrýsování břišního svalstva je snadné, chytit se na různé marketingové upoutávky a sliby doslova jako ryba na háček. Díky propracovaným videím, stránkám a referencím známých osobností je velmi těžké odhalit, který návod funguje, a který je pouhým podvodem. Mnoha lidem se ale nechce procházet stovky stránek tohoto typu a hledat, jednu, která jim opravdu pomůže. Právě proto vznikl tento článek.

6 rad, jak vyrýsovat břišní svalstvo

 Základním pilířem je strava. Chcete-li vyrýsovat břišní svalstvo, budete tomuto cíli muset přizpůsobit svůj jídelníček. Nehledě na to, co jste kde slyšeli, musíte si uvědomit, že k rýsování nedochází v posilovně, ale v kuchyni. Můžete mít nejlepší tréninkový plán všech dob, pokud ale budete mít špatně postavený jídelníček, výsledek bude nulový.

Jídelníček je odpovědný za cca 90% veškerých výsledků. Tajemství vyrýsovaného břišního svalstva nespočívá v tréninku nebo suplementech. (Samozřejmě, že správný trénink a vhodně vybrané suplementy nám pomohou, nicméně základem je stále jídelníček.)

Místo prázdných slibů se zkuste soustředit na věci, na kterých opravdu záleží – jako například na správnou výživu.

1) Jezte dostatek bílkovin

 Bílkoviny Vám pomohou vybudovat svalovou hmotu a také spalovat tělesný tuk. Ze všech základních živin (bílkoviny, sacharidy, tuky) mají bílkoviny na tělo nejvyšší termogenní účinek. Tento fakt z bílkovin dělá nejcennější živinu – tělo při jejich zpracování spotřebuje tuny kalorií. To je jeden z hlavních důvodů, proč atleti a soutěžní kulturisté dodržují jídelníček bohatý na bílkoviny. I díky nim mají tak skvělé postavy a jsou schopni podat takový výkon. Bílkoviny nepomohou jen mužům, ale i ženám!

Všichni lidé potřebují bílkoviny, většina z nich ale neví, že bílkoviny Vám pomohou i se spalováním tělesného tuku.

2) Dodržujte přísun sacharidů po tréninku

 Mnoho lidí si myslí, že sacharidy jsou špatné, že po nich ztloustnou. Jedná se o mýtus, který je třeba veřejnosti objasnit. Samozřejmě, konzumace velkého množství čehokoli bude mít za následek přibrání na váze, nicméně potraviny jako jsou sladké brambory, neloupaná rýže, ovesné vločky a jim podobné jsou ve skutečnosti tělu prospěšné, i při honbě za vyrýsovaným břišním svalstvem. Budete-li sacharidy konzumovat po tréninku, mají nejmenší šanci na to, aby se přeměnily v tuk.

Snažte se jíst rozumné množství sacharidů a dostatek zeleniny s každým jídlem. Tím Vašemu tělu zajistíte dostatečný přísun vitamínů, minerálů, antioxidantů a vlákniny. Všechny tyto látky jsou nezbytné pro správné fungování lidského organismu.

3) Jezte zdravé tuky

 Ujistěte se, že Váš jídelníček obsahuje zdravé tuky, zejména ty polonenasycené a mononenasycené, jaké obsahují například surové ořechy, ořechová másla, rybí oleje a olivový olej.

Tyto „přátelské“ tuky zajistí, že hladina inzulínu ve Vaší krvi bude stabilní, což je velice důležité pro boj s přebytečnými tuky. Neříkáme, že máte jít do obchodu a koupit si pytel kešu oříšků. Říkáme to, že se nemusíte bát této skupiny tuků. Na každém rohu natrefíte na „nízkotučnou dietu“ a všichni všeobecně mluví o tucích, jako o zlu. Tento mediální vliv Vás lehce přiměje věřit, že eliminace tuků z jídelníčku je správná. Ve skutečnosti je to spíše katastrofa, zejména tehdy, je-li Vašim cílem skvělá postava.

Tím, že zkombinujete bílkoviny s dostatečným množstvím zeleniny (zejména té listové), kvalitními sacharidy a zdravými tuky, neskutečně nabijete Váš metabolismus. Jaký to bude mít efekt? Vaše tělo se změní doslova na spalovací mašinu, fungující 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Nejlepší na tom je, že tak svých cílů budete moci dosáhnout bez xx „zázračných“ suplementů a nebudete se muset ani tolik nadřít.

4) Soustřeďte se na svůj jídelníček

 Abyste nechali své břišní svalstvo „vykouknout“, je důležité dodržovat vyvážený jídelníček, skládající se z dostatečného množství bílkovin, zdravých tuků a kvalitních sacharidů. Důležité jsou zejména bílkoviny, které jsou základním stavebním kamenem svalové hmoty a výrazně podporují také spalování tělesného tuku.

Může být složité, vypočítat ideální množství sacharidů ke konzumaci, nicméně vynikající strategií je, konzumovat většinu svého denního příjmu sacharidů po tréninku. Přijmete-li sacharidy po silovém tréninku, Vaše tělo je rychle absorbuje a přesune přímo do svalové tkáně, kde podpoří svalový růst. Sacharidy rovněž urychlí svalovou regeneraci, což vede k lepším výsledkům.

Většina lidí si myslí, že konzumace tuků vede k tloustnutí, a nejsou si vědomi pozitivních účinků zdravých tuků. Rovněž nepovažují za důležitý dostatečný přísun vlákniny a surové zeleniny. Zejména zelenina, která obsahuje velké množství vlákniny, antioxidantů, vitamínů a minerálů, je nezbytná pro budování svalové hmoty a tedy i pro břišní svalstvo.

5) Nevěnujte tréninku břicha extra pozornost

 Mnoho lidí si myslí, že zvýšením intenzity tréninku břicha si pomohou. Není tomu tak, to že cvičíte břišní partie, neznamená, že se spaluje tuk právě z nich. Daleko lepších výsledků dosáhnete tehdy, bude-li se hýbat celé tělo. Vhodnou volbou je tedy aerobní cvičení – běh, skákání přes švihadlo, squash, jednoduše jakýkoli pohyb.

Je naprosto zbytečné „zabít“ hodinu cvičením břicha, když tento čas můžete využít ke cvičení, díky kterému spálíte daleko více tuků. Břichu stačí věnovat cca 20 minut 2-3x týdně. Neexistuje důvod, proč věnovat tréninku této partie více času.

6) Pojměte svůj kardio trénink chytře

 Jistě jste slyšeli, že nejlepší způsob kardio tréninku a tedy i spalování tuků je dlouhá aktivita v mírném tempu. Ano, ztráta tuku díky tomuto cvičení je slušná, nicméně existuje mnohem lepší metoda. Jeho jméno je „Vysoce intenzivní intervalový trénink“, ve zkratce „HIIT z anglického High Intensity Interval Training“. O této technice jsme informovali v jednom z našich minulých článků.

Princip tréninku spočívá ve střídání intenzivních intervalů s těmi odpočinkovými. Jako příklad si uvedeme běh: 30 sekund utíkejte, jak nejrychleji můžete, poté si dopřejte 2 minuty odpočinku. Celý cyklus opakujte zhruba 12x (tak, aby celková doba tréninku byla cca 30 minut). Metodu HIIT můžete využít u různých aktivit, nemusí se jednat pouze o běh. Nabízí se jízda na kole, skákání přes švihadlo a další činnosti.

Nejen že díky HIIT spálíte více kalorií během tréninku, ale Vaše tělo bude pálit vyšší počet kalorií až dalších 24 hodin. Tento fakt má „na svědomí“ jev zvaný EPOC (Excess Post-exercise Oxygen Consumption), česky „Nadměrná spotřeba kyslíku po cvičení“.

Budete-li se řídit výše zmíněnými tipy, již Vám nestojí nic v cestě za vyrýsovaným břišním svalstvem.

Komentáře

  1. Tomin napsal:

    Moc vám děkuji za článek, budu se nažit se tím řídit, protože v ostatních se už začínám ztrácet, od teď jedině podle vašich stránek, opravdu dobrá práce, doporučím známým- podívat se. :)

  2. Vojta napsal:

    V jaké míře by jste doporučili jíst burákové máslo nebo něco z tech zdravých tuků?

  3. DuBíNeK-Pavel napsal:

    skvělé

  4. Mário napsal:

    Tak díky, zkusím to a uvidíme tak za měsíc :)

  5. lukin napsal:

    to je supr takze staci jist bilkoviny,sacharidy a tuky a sem tam si zacvicit ;)

  6. Emil napsal:

    S jídlem pravda ,
    ale hýbat celým tělem je blbost lepší je zaměřit se na konkrétní partie .

  7. Michal napsal:

    Super článek, myslím, že mi dost pomohl v začátcích mého hubnutí

  8. Matěj napsal:

    Děkuji moc ale mohli byste sem napsat nějaký jídelníček. :)

  9. Jirka napsal:

    Dobrý den,

    článek je velice zajímavý. Je spíše pro začátečníky, aby měli počáteční pravdivou představu o cvičení. Rád bych však dodal, že postup rýsování je závislý na Vašem současném stavu a na cíli, který jste si stanovili. Než si tělo nastaví nový cyklus, nový metabolismus, tak to chvíli trvá. Stojí za zmínky, že nejdůležitějším při rýsování břišních svalů je především TRPĚLIVOST.
    Proto radím, vydržet, není to hned. Většinou se jedná o záležitost měsíců (ne dnů, či týdnů, jak slibují různé návody).

    S pozdravem,
    Jirka

  10. Veronika napsal:

    Je to nesmysl… ze sacharidu se pribira, pila jsem vzdy protein po fitku ,ktery mel 50 na 59 a to chodim do fitka kaudy den a pribrala jsem neskutečně.. a i fitness poradci i prodejny jako nutrend vam reknou ze ze savharidu se pribira

  11. František napsal:

    Zdravím všechny. Během posledniho pul roku sem zhubnul takových 35 kilo a teď to na mě všechno visí. Mohl by mi někdo z vás poradit jak bych mel ted postupovat aby se kůže zatáhla? Cvicim pravidelně ale změny se stale neukazují.
    Děkuji moc za odpověď.

  12. Fvtjjenzync napsal:

    loans online payday cash advance personal loan payday [url=http://cashadvanceamericasev.org/]payday loans online[/url] ’

  13. KmrcWedypE napsal:

    get personal loan bad credit fast payday loans payday loans no credit [url=https://paydaaexc.com/]payday loans online direct lenders only[/url] ’

  14. Bvezguergy napsal:

    advance payday loans online payday loan payday loan direct lender [url=https://loansbtxsa.org/]online loan[/url] ’

  15. Kmrdcexpany napsal:

    online installment loans payday loans online no fax payday loans [url=https://paydaytbukl.org/]cash advance online[/url] ’

  16. RonCype napsal:

    Lasix Pills Online Cialis 5 Mg Controindicazioni cialis Cytotec France Buy Zoloft Online With No Perscription Propecia Depression Additionally

  17. Csbhcencacy napsal:

    loans online bad credit personal loan bad credit debt consolidation internet payday loan student [url=https://personalloansntui.com]personal loan bad credit[/url] ’

  18. MVrtFaile napsal:

    generic viagra review – http://viagraghhde.com/ generic viagra canada [url=http://viagraghhde.com/]viagra buy[/url] ’

  19. JazwFurdy napsal:

    alternative to viagra generic viagra viagra online no prescription [url=http://genericviaser.com/]generic viagra[/url] ’

  20. MuntrAxose napsal:

    does viagra work for women viagra price name brand viagra online [url=http://sexviagen.com/]viagra online[/url] ’

  21. Jtnbopinna napsal:

    instant online payday loan cash advance bad credit consolidation loans [url=https://paydayloamec.com/]cash advance[/url] ’

  22. Bcxvvguergy napsal:

    payday loan installment online payday loans cash net [url=https://cashnowemr.com]loans payday[/url] ’

  23. FvvbAlmops napsal:

    viagra price viagra online cheapest viagra prices [url=http://menedkkr.com/]generic viagra[/url] ’

  24. Brtevbtople napsal:

    ordering viagra – http://genericviaser.com/ no prescription viagra [url=http://genericviaser.com/]generic viagra[/url] ’

  25. BsbfExpona napsal:

    loan for debt consolidation – https://paydayloanswwe.com/ apply for a payday loan [url=https://paydayloanswwe.com/]payday day loans[/url] ’

  26. Bebbacutle napsal:

    cheap herbal viagra – http://ericviaed.com/ viagra online shop [url=http://ericviaed.com/]viagra generic[/url] ’

  27. Lsdbencacy napsal:

    cialis professional canada fda – https://buybuybuycialis.com/ cialis prescription online [url=https://buybuybuycialis.com/]generic cialis[/url] ’

  28. KlmfsfNaigma napsal:

    canadian generic cialis – https://cheapcheapcialis.com/ 36 hour cialis [url=https://cheapcheapcialis.com/]cheap cialis[/url] ’

  29. Vtvzvdwef napsal:

    cialis available in india – https://genonlinecialis.com canadian drug cialis [url=https://genonlinecialis.com]generic cialis[/url] ’

  30. BvwcgExpona napsal:

    bill consolidation loans – https://cashecbya.com/ online payday loans direct lenders [url=https://cashecbya.com/]fast payday loan[/url] ’

  31. BwevvSuendy napsal:

    car loans people bad credit – https://paydayloawdcr.com/ bad credit loan [url=https://paydayloawdcr.com/]payday loans[/url] ’

  32. LebweOptorm napsal:

    loans online – https://paydayloansrvhj.com/ instant payday loans [url=https://paydayloansrvhj.com/]same day payday loans[/url] ’

  33. DjjdvScouck napsal:

    cialis soft tablets cialis online cialis pricing [url=https://buybuybuycialis.com/]generic cialis[/url] ’

  34. Vbolskync napsal:

    cialis sample generic cialis generic cialis soft [url=https://genonlinecialis.com]cialis[/url] ’

  35. VujrtNasia napsal:

    cialis samples free cialis online cheap cialis online [url=https://genericgenericcialis.com/]buy cialis[/url] ’

  36. FvtjdWrany napsal:

    generic viagra rx – http://cheapviagra-edmen.com/ buying viagra online [url=http://cheapviagra-edmen.com/]buy generic viagra[/url] ’

  37. Plmgtople napsal:

    new viagra – http://onlineviagra-genericed.com/ cheap generic viagra online [url=http://onlineviagra-genericed.com/]viagra uk[/url] ’

  38. Aqrhdqueero napsal:

    cialis tadalafil 5mg – http://genericcialis-viaed.com/ buy cialis in canada [url=http://genericcialis-viaed.com/]generic cialis online[/url] ’

  39. Jntbwhoubre napsal:

    cialis samples free – http://buycialis-menedpil.com/ drug cialis [url=http://buycialis-menedpil.com/]cialis uk[/url] ’

  40. FsfvJaidly napsal:

    tadalafil cialis cialis samples 10mg cialis [url=http://buycialis-menedpil.com/]purchase cialis[/url] ’

  41. FbsdAlmops napsal:

    uk viagra sales buy viagra viagra directions [url=http://buyviagra-edgetpil.com/]generic viagra[/url] ’

  42. RonCype napsal:

    Canadian Pharmacy Generic Abilify Cialis Et Hypertension buy viagra online Viagra Levitra O Cialis

  43. HjntExpona napsal:

    free debt advice – https://loanenav.net/ cash advance online [url=https://loanenav.net/]instant payday loans[/url] ’

  44. BAqzxSuendy napsal:

    low interest loans – https://paydayobns.com/ 1000 payday loans [url=https://paydayobns.com/]online payday loans[/url] ’

  45. KmrcnAdock napsal:

    payday loan company in – https://paydaycnrs.net/ instant online payday loan [url=https://paydaycnrs.net/]same day payday loans[/url] ’

  46. Fmtygfremo napsal:

    paydayloans chicago – https://loansnerc.org/ quick cash [url=https://loansnerc.org/]payday loans[/url] ’

  47. Egqeinibra napsal:

    car title loans payday loans bad credit installment loans [url=https://loansczne.com/]payday loans[/url] ’

  48. Jtnbvbopinna napsal:

    affiliate payday loan payday loans debt management [url=https://paydaycnrs.net/]payday day loans[/url] ’

  49. FqxsUrilia napsal:

    online payday loans with payday loans 1000 faxless payday loan [url=https://paydayceinf.org/]payday loans online[/url] ’

  50. KshffWedypE napsal:

    payday loan pay day loan advances [url=https://loanenav.net/]payday loans[/url] ’

  51. Cetyexpany napsal:

    online payday loans fast cash advance on credit card bad check to a mississippi payday loan [url=https://loans24rjn.com/]best online payday loans[/url] ’

  52. Lbwencacy napsal:

    cialis no prescription needed – http://doverpharma.com/ cialis.com free offer [url=http://doverpharma.com/]generic cialis[/url] ’

  53. Bnrsacutle napsal:

    viagra sildenafil – http://tabletve.com/ genuine viagra [url=http://tabletve.com/]kamagra[/url] ’

  54. Vnngtroula napsal:

    viagra 50 mg – http://q1pharma.com/ viagra overnight delivery [url=http://q1pharma.com/]Viagra tablets[/url] ’

Přidat komentář


pět × = 25