Powerlifting

10 tipů pro maximální atletický výkon, část první 19

admin  |  Powerlifting

V nadcházejícím dvoudílném seriálu Vám představíme 10 tipů, díky kterým budete schopni maximalizovat svůj atletický výkon!

Ano, možná nejste atletem na olympijské úrovni, ale to vůbec neznamená, že byste se neměli zajímat o svůj výkon. Váš trénink by měl udělat víc než jen spálit tuky a vybudovat svaly – měl by pomoci k zlepšení rovnováhy, zvýšení síly pohybu a celkově by z Vás měl udělat fyzicky zdatnějšího jedince. Sport je důležitý nejen mimo, ale i uvnitř posilovny.

Jak na maximální atletický výkon

Měli byste tedy podniknout kroky vedoucí k maximalizaci výkonu všude, kde je to jen možné – ať už v posilovně, na kurtu nebo třeba v bazénu. Až příliš mnoho lidí při pohybu zapomíná na to, že by pohyb mohl být ještě rychlejší nebo silnější. A bez ideálního tréninku nedosáhnete nadprůměrných výsledků.

Právě z tohoto důvodu jsme pro Vás připravili těchto 10 tipů. Čím lépe budete trénovat, tím úspěšnější budete i ve svém sportovním snažení. Pálení tuků a budování svalů obětovat nemusíte, právě naopak. A navíc budete lépe vypadat, lépe se cítit a podávat lepší sportovní výkony.

1) Změňte strategii při silovém tréninku

Pokud nejste bodybuilder a nejde Vám až tolik o „vyřezávání“ těla, nemusíte se příliš bát o to, jak velké budou vaše bicepsy. Trénujete-li kvůli atletice, můžete trochu zapomenout na svalový růst a místo toho se soustředit na nárůst síly.

Cílem atleta je nárůst síly a zvýšení schopnosti zrychlit. Pro tento účel jsou skvělé složené pohyby (například dřepy). Musíte také zvedat těžké váhy. Pro maximální efekt kombinujte série cvičení s těžkými vahami a rychlejší série s menší zátěží.

2) Soustřeďte se na výbušnost

Zapomeňte na extrémně pomalé pohyby – začněte se soustředit na maximální výbušnost. Mějte pohyb pod kontrolou, ale nebojte se jet na maximum.

Nejlepší cviky pro atlety ani nemusí mít excentrickou část. Příliš dlouhá klesající část výtahu může atletovi způsobit bolest a odvádět jeho pozornost od orientace na výkon.

3) Dělejte kardio venku

Strávit půl hodiny zamčený v pevné rovině pohybu není pro sportovce úplně ideální. Pokud je to možné, měli byste dělat kardio venku. Venkovním kardio cvičením myslíme například běh (sprintování) do kopce, jízda na kolečkových bruslích, jízda na kole apod. (právě tyto aktivity věrně napodobují vzory pohybů, které následně provádíte během sportu.

Nebo ještě lépe zkuste nějaké hbitostní (agility) cvičení na otevřeném prostranství. Vylepšíte tak současně svou rovnováhu, kontrolu a kardiovaskulární vytrvalost.

4) Občas si zdřímněte

Nejlepší věcí pro regeneraci je spánek. Abyste maximalizovali schopnost těla obnovovat svalovou tkáň, měli byste spát cca 8 hodin denně. Pokud nemůžete nebo nechcete spát tak dlouho, měli byste si během dne občas zdřímnout. Například i 20-30 minut spánku po tréninku může slušně podpořit proces regenerace.

5) Dodávejte tělu dostatek glutaminu

Glutamin je excelentní suplement pro optimalizaci regenerace, zvlášť pak pro atlety, kteří často cvičí a při tréninku jedou opravdu na maximum. Užijte glutamin po tréninku, abyste doplnili jeho zásoby a pomohli i svému imunitnímu systému.

Pokračování příště. 

Komentáře

  1. LarHerm napsal:

    Generic Viagra Gel Tab online pharmacy Buy Azithromycin Fast Shipping Amoxicillin Invention Amoxicillin Used To Treat Acne

  2. LarHerm napsal:

    Tadapox Pills viagra Topiramate Predisone Pills For Sale From Canada

  3. Brcemib napsal:

    cialis generique 5 mg we recommend cheapest cialis
    Buy Cheap Cialis in usa cialis wir preise wow look it cialis mexico

  4. Brcemib napsal:

    cipla cialis online effetti del cialis
    buy cialis online if a woman takes a mans cialis cialis rckenschmerzen

  5. GlennMit napsal:

    viagra dosage vs cialis dosage
    extra super cialis 100mg
    onhoxte@mail.ru
    cialis super active 40 mg

  6. RolanaJak napsal:

    online legale

    fa08 online online from online

  7. FilatJak napsal:

    is en hermosillo

    fa11 is ato en panama

  8. RannevJak napsal:

    viagra plus chyscorg

  9. RannevJak napsal:

    viagra pris sverige

  10. RannevJak napsal:

    gnrique viagra

  11. RannevJak napsal:

    link for you female is uk

  12. RebekkaJak napsal:

    click now is uk shop

    88fc is in egypt price 2011

  13. vendo is ciali

    b950 much is is pills

Přidat komentář


9 − = tři