10 největších chyb ve výživě kuturistů 12

Šéfredaktor  |  Bleskové zprávy, Kulturistika, Powerlifting

Larry Scott, první Mr.. Olympia v roce 1995 poznamenal: „kulturistika je z 90% výživa“, v roce 1993 řekl Shawn Ray: „Posilovna, váhy, trénink, odpočinek, spánek a hlavně výživa si vyžadují zvláštní pozornost, vše klade na člověka velkou míru disciplíny.“ Shawn ví o čem mluví. Spojení všech těchto věcí znamená v kulturistice úspěch.

Legendární kulturista, bývalý IFBB profesionál Robby Robinson dokonce řekl: „Výživa je všechno.“

Mladí kulturisté si její význam plně neuvědomují a nevěnují jí tolik pozornosti, kolik si zaslouží. Jejich růst je pak vážně ohrožen, respektive nedočkají se takového růstu, jaký by následoval po splnění všech tréninkových a hlavně výživových pravidel.

V následujícím článku se seznámíte se všemi chybami, kterých se většina mladých kulturistů dopouští.

Jedí příliš mnoho

Všichni víme něco z biologie. Nadbytek kalorií vede k ukládání tuku. Přejídání je první chybou, protože vede ke zpomalení metabolismu. Kromě toho tuk je kulturistovým předním nepřítelem, zatímco svaly jsou žádoucí.

Jezte alespoň 6krát denně a jídlo si rozdělte do menších dávek. Metabolismus tak příznivě upravíte ve svůj prospěch. Jezte s rozumem. Rozmanité jídlo je základem úspěchu, potřebujete všechny druhy živin. Zaměřte se na příjem bílkovin, sacharidy volte spíše komplexní ai tuky mají ve výživě své nezastupitelné místo. Z těchto jsou nejdůležitější tuky rostlinné (olivový, slunečnicový, lněný olej), potom až živočišné (maso). Poměr výživových složek by se měl pohybovat v mimo soutěžním období asi 40/40/20 ve smyslu bílkoviny / sacharidy / tuky.

Jedí příliš málo

Pokud jíte příliš málo, je to stejné, jako byste se soustavně přetrénovávali. Fyziologicky vzato, je nemožné budovat svaly, když nemáte dostatek živin z nichž byste je chtěli budovat. To je jako zedník, který nemá cihly na stavbu domu. Velké množství bílkovin, sacharidů a samozřejmě tuků je nepostradatelné pro budování svalů. Proto zvyšte množství těchto základních živin ve své stravě. Jíte příliš málo, bez toho, abyste zvýšili příjem kalorií a nikdy svaly nevybudujete.

Nepostradatelné bílkoviny

Faktem je: Z bílkovin se skládá svalová buňka, jsou nepostradatelné pro regeneraci svalů a pro jejich budování. Trik je v tom, že vy chcete konzumovat pouze čistou bílkovinu, ve stravě koexistují bílkoviny a tuky v těsné symbióze.

Maso, ryby, kuřecí a jiná drůbež, tyto primární zdroje bílkovin zároveň ukrývají tuky. Ti, kteří jedí nadbytek těchto potravin, skvělých zdrojů energie zároveň mají ucpané tepny a vysokou míru cholesterolu. Vy potřebujete nízkotučné zdroje bílkovin. To bude nízkotučné mléko, vaječný bílek, steak s vyříznutím tukem, rybí maso a samozřejmě nepostradatelné pro kulturisty – bílkovinný prášek (protein). Tato jídla reprezentují silné, čisté bílkovinné zdroje. Ze Začátku konzumujte 1 – * 1,5 g bílkovin na kg tělesné váhy. Vypočítejte si toto množství a vydělte počtem jídel, které za den sníte. Postupně budete bílkovin přidávat, protože poroste i vaše síla i svalové objemy.

Nevhodná příprava jídla

I když máte dobrý úmysl a chcete si připravit dobré nízkotučné jídlo – například kuřecí maso, uděláte chybu, že ho začnete smažit. Maso do sebe začne natahovat tuk ze smažení a vy máte místo nízkotučného jídla kalorickou tukovou bombu.

Jako kulturista byste měli být schopen připravit si jídlo sám pro sebe zdravým způsobem. Mnoho kulturistů neumí vařit (a dokonce ani soutěžních kulturistek). Velká chyba! Proč být závislý na tom, co vám kdo uvaří nebo na restauracích nebo na fast foodech. Pořiďte si kuchařskou knihu, nejlépe nějakou s kulturistickými recepty a připravte si jídlo. Sežeňte si vše potřebné a dejte se do práce.

Sběr informací

Mladí kulturisté se pramálo zajímají o tréninkové techniky, o anatomii lidského těla a stejně tak je nezajímá princip výživy a suplementace. Výživa je velmi rozsáhlá téma. Kulturista by měl vědět o zdrojích bílkovin, o druzích sacharidů (jednoduché, komplexní a složené), o tucích, samozřejmě nesmíme zapomenout na mikronutrienty – vitamíny a minerály.

Kapitolou samou o sobě bude suplementace. Dnešní trh s doplňky výživy je velmi rozsáhlý a firmy nabízejí nejrůznější přípravky na růst svalové hmoty, na zeštíhlení atd.. Každý správný kulturista by se měl v tomto totálně a bezpečně orientovat, vědět o každé látce co nejvíc a samozřejmě sledovat nejnovější trendy.

Příliš mnoho cukru a tuku

To jsou dva démoni ve výživě. Tuk je kaloricky nejsilnější živinou, jeden gram obsahuje 9 kcal. Tuk je těžké přehlédnout. Proto by měl kulturista viditelný tuk z masa odstraňovat, pokud chce držet dietu.

Zde je potřebný pro celou řadu tělesných funkcí (rozpouštějí se v něm vitamíny, způsobuje produkci anabolických hormonů – testosteronu atd..) Tuk konzumujeme i když jíme nízkotučné zdroje bílkovin – to znamená z kuřecího masa nebo ryb.

Pokud máte ve stravě nadbytek cukru, je okamžitě přeměněn na tuk. Cukr má tuto schopnost a děje se to poměrně rychle. Někdy se stává – a to mnozí nevědí – potraviny vydávané za nízkotučné mohou být někdy nebezpečnější než samotný tuk. Proč? Například takzvané „nízkotučné“ jogurty – klasický příklad. Mají sice 0,1 – 0,3% tuku, ale hodně jednoduchého cukru, který nahrazuje tuk. Tento cukr je, jak již bylo zmíněno výše velmi rychle přeměněn na tuk. Takže, není všechno zlato, co se třpytí.

Příliš málo vody

Jak víme, tělo tvoří ze 67% voda, proto bychom měli vypít dostatek vody během dne. Hydratace během dne je velmi důležitá, voda osvěžuje a koluje ve svalech. Dělá jejich pohyblivějšími, přináší jim množství minerálů a výživných látek. Pijte i během tréninku – každých 20 minut vypijte 200ml vody. Každý den byste měli vypít nejméně 4 litry vody.

Nedodržování pozitivní dusíkové bilance

Pozitiva dusíková bilance je fyziologický stav, ve kterém se daří svalovému růstu. Jak toho dosáhnout? Dodávejte tělu každé 2 – 3 hodiny dostatek živin. Lidské tělo pracuje nejlépe, když se zásobuje v pravidelných intervalech stejnou dávkou jídla. Toto jídlo by mělo být tvořeno především kvalitními bílkovinami a sacharidy.

Jak máte dodržet jíst každé 2 – 3 hodiny, když jste v práci, staráte se o rodinu nebe řešíte světové problémy? Bílkovinná tyčinka a láhev nízkotučného mléka může nahradit 50g bílkovin a 50 – 100g sacharidů. Jak dlouho vám trvá sníst již připravený sendvič nebo vypít bílkovinný shake?

Popřípadě sníst kousek ovoce nebo porci kuřecích prsou s rýží? Připravte si pár balíčků s jídlem, bílkovinný shake, tyčinku a láhev s mlékem a budete mít vystarené. Pokud budete dodržovat pozitivní dusíkovou bilanci, tělo je připravena růst.

Dodržování poměrů v jídlech

Nerovnováha panuje v dnešním světě. Konzumace jídla není výjimkou. Rovnováha v jídle vám bude vysvětlena jinak od odborníků výživy a jinak od lidí zabývajících se kulturistikou. Optimální jídlo podle druhé skupiny je složeno z čistých bílkovin, komplexních sacharidů a vlákniny a minimálního množství tuku a jednoduchých sacharidů. Vyvážení stravy však záleží na každém jedinci a typu postavy.

Někteří lidé jsou velmi citlivý na konzumaci sacharidů a jejich nadbytek by mohl způsobit nadýmání. Ostatním prospívá dieta složená na bramborách a rýži. To jak váš metabolismus zpracovává jídlo je individuální a stejně jako vaše výška nebo barva očí. Potřebujete si určit jaký druh jídla má ten správný efekt. Jak stanovit správný poměr potravy? Asi 50% energie by mělo pocházet ze sacharidů, 35% z bílkovin a 15% z tuků. Toto je dobrý výchozí bod a pečlivé sledování vašeho příjmu potravy je určitě plus.

To je cílem budování svalů a redukce tuků. Jak tedy stanovit tento poměr bez knihy a kalkulačky? Každé jídlo by mělo vypadat asi takto: Polovina porce by měly představovat sacharidy. Z toho polka budou komplexní sacharidy (rýže, brambory) a druhá polovina vláknité sacharidy (brokolice, salát, fazole). Druhá polovina porce by měly být čisté bílkoviny (kuřecí maso bez kůže, krůtí maso, ryba). Nebojte se 15 procentního podílu tuku. Prostě je tam.

Ignorována suplementace

Každý máme nějaké nedostatky ve výživě, což nám pomohou dohnat kvalitní suplementy. Všichni významní atleti je používají. Zmatek a spory, které se objevují ohledně využívání suplementů odrazují mnohé trenéry a to je chyba. Určitě bychom měli mít po ruce kvalitní bílkovinný prášek., Viacsacharidový suplement a zásobu sušených jaterních tablet, Tyto doplňky udělají zázraky ve vaší regeneraci, tréninku a na vašem vzhledu.

Autor: Matt Danielsson

Komentáře

  1. EugeneCrela napsal:

    [url=http://yasmin365.us.com/]Can I Buy Yasmin Online[/url] [url=http://methotrexate.us.com/]methotrexate[/url] [url=http://neurontin365.us.com/]neurontin[/url] [url=http://cialisbuy.us.com/]CIALIS BUY[/url] [url=http://buyretina.us.com/]retinol[/url]

  2. XRumerTest napsal:

    Hello. And Bye.

  3. RonCype napsal:

    Propecia Prodotti Galenici viagra Kamagra Oral Jelly Berlin

  4. RonCype napsal:

    Lotrisone cheapest generic levitra no pres Zithromax Dosage For Dogs

  5. RonCype napsal:

    Zithromax Alcohol Side Effects Amazon Propranolol viagra Perlutex

  6. RonCype napsal:

    Levitra Eiaculazione Precoce Bentyl Website Saturday Delivery viagra Cialis Und Generika

  7. RonCype napsal:

    Amoxicillin And Cystic Acne Cialis Trial Offer Aacifemine Clomid buy viagra What Is Amoxicillin For

Přidat komentář


× osm = 56